Aktualne generacje Klasy A i B na rynku królują już 4 lata – pierwsza w odmianie hatchback i sedan, druga jako minivan. Przyszedł zatem czas, aby je upgradować i dodać nowego wiatru w skrzy… kołach.
Klasa A - IV generacja. Design
Zacznijmy od Klasy A, mającej niezmiennie stałe grono miłośników. Jej wygląd i wyposażenie na pierwszy rzut oka dużo się nie zmieniły, jednak wszyscy sympatycy tego modelu z pewnością od razu je wychwycą. Wymieniając, warto zwrócić uwagę na wygląd przedniego zderzaka czy nowy kształt wlotów powietrza. Zmodyfikowano wzór przednich i tylnych świateł oraz osłonę chłodnicy. Dodano spory dyfuzor, na masce pojawiły się nowe przetłoczenia, a pakiet AMG został wzbogacony o 4 nowe wzory felg. W wyposażeniu możemy zauważyć spłaszczoną u dołu kierownicę, dwa wyświetlacze połączone w jeden i zaktualizowany system MBUX. Poprawiono również działanie asystenta głosowego i dodano dodatkowy port USB-C oraz czytnik linii papilarnych.
Klasa A - napęd i cena
Pojawiły się nowe silniki, a całe auto zostało zelektryfikowane przez układ MHEV z 48-woltową instalacją elektryczną i rozruszniko-alternatorem. Silniki 4-cylindrowe, współpracujące z 7- lub 8-biegową automatyczną przekładnią to tzw. Mild Hybrid czyli „miękkie hybrydy”. Przechodząc do oferty: wśród silników benzynowych o pojemność 1.3 możemy wymienić A180 (136 KM) i A200 (163 KM), natomiast pośród 2-litrowych: A220 (190 KM) i A250 4MATIC (224 KM).
W ofercie diesla o pojemności 2.0 mamy: A180 d (116 KM), A200 d (150 KM) i A220 d (190 KM). Elektryczny A250e z napędem hybrydowym plug-in to połączenie silnika benzynowego 1.3 (163 KM) i mocy 109 KM generowanych przez silnik elektryczny.
W tym wyliczeniu nie możemy zapomnieć o rodzinie AMG – AMG A35 4MATIC (306 KM) i A45 S 4MATIC+ (421 KM), oba z silnikiem 2-litrowym, bez instalacji elektrycznej MHEV. Co staje się standardem w samochodach Mercedes-Benz - auto nie ma już możliwości wyboru skrzyni manualnejj.
Ceny modelu w wersji A180 zaczynają się od 157 332 zł.
Klasa B - III generacja. Design
Idąc za ciosem – Klasa B, czyli większy brat Klasy A, również przeszedł facelifting. Odświeżono nadwozie, przeprojektowano reflektory LED i zmieniono zderzaki. W ofercie możemy znaleźć nową gamę lakierów nadwozia i wzorów felg (maksymalnie 19-calowych). Wchodząc do środka auta – nowością jest tam kierownica wykończona skórą Nappa, zmieniony wygląd foteli, zwiększona liczba portów USB czy kamera cofania. W Klasie B dodano także nowe opcje wykończenia – w ramach programu indywidualizacji „Manufaktur”.
Klasa B - napęd i cena
Wejdźmy jednak do serca tego minivana. Tutaj podobnie, jak w Klasie A – mamy klasyczny silnik spalinowy wspomagany instalacją elektryczną. Hybryda plug-in B250e to 109 KM, a jednostka benzynowa oferuje 163 KM. Akumulator (o pojemności 15,6 KWh) można naładować teraz mocą 22 kW. W ofercie wariantów benzynowych mamy: B180, B200, B220 4MATIC oraz B250 4MATIC, natomiast w przypadku diesla: B180 d, B200 d i B220 d.
Ceny modelu w wersji B200 zaczynają się od 171 400 zł.
Nowa Klasa A. Nowa Klasa B.
Odświeżone wersje obu modeli od Mercedes-Benz z pewnością znajdą rzeszę odbiorców i zagoszczą w ich sercach i garażach. Zarówno na samochody z Klasy A, jak i Klasy B będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać. Będą dostępne od przyszłego roku.